تماس با ما:

02166811600

جزئیات وبلاگ

اجاره کارگاه صنعتی

اجاره کارگاه صنعتی

سلام خدمت همراهان گرامی املاک صنعتی هیراد درمقاله کارگاه صنعتی سعی دارد شمارابا تعاریف کارگاه و اجاره و قرارداد کارگاه اشنا کنیم امیدواریم این مقاله به شما کمک کند .

تعریف کارگاه

کارگاه محلی است که کارگر به درخواست کارفرما یا نماینده او در آنجا کار می‌کند. از قبیل موسسات صنعتی، کشاورزی، معدنی، ساختمانی، ترابری، مسافربری، خدماتی، تجاری، تولیدی، اماکن عمومی و…

دراجاره کارگاه ،املاک مسکونی،تجاری ،اداری ، صنعتی ، انبار،سوله ، سالن باید مدت اجاره معین باشد وگرنه اجاره باطل است .

 اجاره کارگاه صنعتی
اجاره کارگاه صنعتی

معیارهای زیر در اجاره کردن یک ملک تجاری بسیار اهمیت دارند:

1 .کاربری ملک

  1.  نوع ملک و منطقه‌ی آن
  2. متراژ ملک

 4.حداکثر بودجه

5.دسترسی‌ها

قرارداد اجاره کارگاه

نوعی از قرارداد اجاره است. می‌دانیم که بسیاری از واحدهای تولیدی برای فعالیت کاری خود نیازمند کارگاه‌های مجهز هستند. کارگاه همانطور که از نامش می‌آید جایی است که شما می‌توانید هدف خاص و کار خاصتان را در آن عملی کرده و پیگیری کنید.

کارگاه‌ها بنا به کاری که در آن‌ها انجام می‌شود به کارگاه‌های تولیدی و صنعتی تقسیم می‌شوند.

از نظر کاربری، ملک کارگاه، ملک تجاری محسوب می‌شود زیرا که در آن یک کار تجاری اتفاق می‌افتد. بسیاری از موسسات صنعتی، کشاورزی، معدنی، ساختمانی، ترابری، مسافربری، خدماتی، تجاری و تولیدی دارای کارگاه‌های مخصوصی هستند که در آن کارگر‌ها کارپردازها و مهندسانی در حال کار هستند. به غیر از این موسسات و شرکت‌های بزرگ، کارگاه‌ها برای کسب و کارهای نوپا و خرد نیز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. فرم اجاره نامه کارگاه را هم می‌شود برای اجاره یک محل 50 متری تنظیم کرد و هم برای یک محل با متراژ بسیار بیشتر مورد استفاده قرابگیرد. در اینجا ملاک این است که مکانی برای کار در اختیار قرار بگیرد. نمونه قرارداد اجاره نامه کارگاه نیز به این منظور تنظیم می‌شود.

اولین نکته درمورد اجاره کارگاه، سوله و یا سایر املاک تجاری و غیر تجاری در نظر گرفتن مدت زمان قرارداد اجاره است. باید توجه داشت که مدت اجاره معین باشد، در غیر این صورت اجاره باطل است. قراردادهای اجاره معمولاً برای یک سال نوشته می‌شوند، اما بسته به توافق طرفین قرارداد ممکن است بیشتر شود.

باید توجه داشت که در صورت افزایش اجاره برای سال‌های بعدی، این امر حتما باید در قرارداد ذکر شود. گاهی نیز صحبتی در مورد مدت زمان بیشتر از یک سال نمی‌شود، اما بسته به توافق انجام شده ممکن است موجر به مستاجر قول تمدید را داده باشد.

برای داشتن یک قرارداد بی‌نقص بایستی همه نکات مهم در آن با جزئیات کامل ذکر گردد. مبلغ ودیعه، نحوه بازپس گیری ودیعه، مبلغ اجاره، میزان افزایش اجاره، مدت زمان اجاره، شرایط تاخیر در اجاره و تضمین دادن مهلت معین برای اجاره و… از نکاتی است که قبل از اجاره یا رهن ملک، بایستی بررسی و در قرارداد ذکر شود.

اجاره کارگاه صنعتی درغرب
اجاره کارگاه صنعتی درغرب

قرارداد اجاره کارگاه از نگاه قانون

این قرارداد با توجه به قانون مدنی نوشته می‌شود. قانون مدنی اجاره را با اشاره به ماده 466 اینگونه معنی می‌کند:

ماده ۴۶۶ قانون مدنی می‌گوید: «اجاره عقدی است که به موجب آن، مستأجر مالک منافع عین مستأجره می‌شود، اجاره‌ دهنده را موجر و اجاره‌کننده را مستأجر و مورد اجاره را عین مستأجره گویند.»

براساس این تعریف شما به ازای پرداخت مبلغ مشخصی، مالک موقت منافع ملک می‌شوید و می‌توانید از آن به منظوری که در سر دارید، استفاده کنید.

علاوه بر ماده‌ قانونی بیان شده، نمونه فرم قرارداد اجاره کارگاه شامل قانون روابط موجر و مستاجر نیز می‌شود.

قانون روابط مالک و مستاجر در اجاره نامه کارگاه 

قانون روابط موجر و مستاجر از آن دسته قوانینی است که در نوشتن و تنظیم فرم اجاره نامه کارگاه بسیار موثر است. قانون روابط موجر و مستاجر برای اولین بار در سال 1356 به تصویب رسید. این قانون بنا به شرایط روز و اجتماع و نیاز و دغدغه فکری مردم در زمینه اجاره، یک بار در سال 1362 و یک بار در سال 1376 اصلاح شد. قراردادهایی که تا پیش از سال 1376 تنظیم شده باشند، براساس شرایط و آیین نامه قبل از سال 76 بررسی می‌شوند و مابقی قراردادهایی که بعد از سال 76 و به تازگی تنظیم شده باشند، طبق اصلاحیه جدید قانون روابط موجر و مستاجر بررسی خواهند شد. برای آن که قرارداد اجاره کارگاه شامل قانون روابط موجر و مستاجر باشد، نیازمند رعایت سه نکته است:

  1. مدت قرارداد تعیین و نوشته شده باشد.
  2. در دو نسخه تنظیم شده باشد.
  3. بعد از به امضا رسیدن توسط موجر و مستاجر، به امضای دو شاهد عاقل و بالغ نیز برسد.
  4. املاک صنعتی هیراد با برترین برند املاک صنعتی با بیش از ۲۰ سال تجربه، با کادری مجرب و فایلینگ قوی جهت خرید ،فروش ، رهن و اجاره کارخانه، کارگاه ، سوله ، انبار ، دفتر اداری و…آماده مشاوره و تنظیم عقد قراداد با شما مشتریان محترم می باشد.راههای ارتباطی ما :www.Amlakhirad.com ، www.Hiradmelk.comشماره تماس کارشناسان هیراد:

    02166811600_ 09121213368

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرتان را بنویسید