تماس با ما:

02166811600

جزئیات وبلاگ

اجاره کارگاه صنعتی درفتح

اجاره کارگاه صنعتی درفتح ؛ امروزه خرید املاک تجاری همچون سوله یا کارگاه صنعتی و یا مسکونی کار هرکسی نیست و بسیاری از مردم با توجه به شرایط خود و انتظاراتی که از املاک مورد نظرشان دارند، اقدام به اجاره و یا رهن املاک می‌کنند. مالکیت خانه یا محلی برای کسب و کار ممکن است برای بسیاری از انسان‌ها یک هدف بلند مدت باشد.

بسیاری از خانواده‌ها به جای خرید یا ساخت منزل مسکونی، سوله، کارگاه و به طور کلی هر محلی با هر کاربری از شخص دیگر، رهن یا اجاره می‌کنند. این راه‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. در صورت وجود شرایط لازم برای رهن منزل یا املاک تجاری، برای مستاجر، رهن بهتر از اجاره است؛ اما معمولا املاکی که برای رهن ارائه می‌شود هزینه بالایی داشته و هر کسی توان پرداخت آن را ندارد.

باید گفت که رهن و یا اجاره تنها مختص مناطق و منازل مسکونی نیست و بسیاری از افراد برای بهره‌برداری‌های اقتصادی محل‌هایی با کاربری صنعتی و تجاری را برای ایجاد کسب و کار خود رهن یا اجاره می‌کنند. در این نوشتار به صورت جامع،نکات مهم در رهن و اجاره سوله یا کارگاه را آورده‌ایم و امیدواریم برای شما مفید واقع شود.

اجاره کارگاه صنعتی درفتح تهران
اجاره کارگاه صنعتی درفتح تهران

تعریف کارگاه

بر اساس ماده 4 قانون کار، کارگاه به عنوان محلی تعریف می‌شود که کارگران به درخواست کارفرمایان یا نمایندگان خود در آنجا کار می‌کنند. طبق قانون مذکور، کارگاه‌ها از نظر اهمیت و کاربرد به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که از انواع آن میتوان به کارگاه‌های صنعتی، کشاورزی، ساختمانی، خدماتی، تجاری و تولیدی اشاره کرد.

بسیاری از کارفرمایان محلی را، برای کسب و کار خود رهن یا اجاره می‌کنند. شرایط اجاره و رهن کارگاه مشابه اجاره یا رهن منازل مسکونی است اما باید توجه داشت که کارفرمایان بایستی شرایط کاری خود را سنجیده و سپس با توجه به شرایط اقدام به اجاره یا رهن کارگاه نمایند.

اولین نکته درمورد اجاره کارگاه، سوله و یا سایر املاک تجاری و غیر تجاری در نظر گرفتن مدت زمان قرارداد اجاره است. باید توجه داشت که مدت اجاره معین باشد، در غیر این صورت اجاره باطل است. قراردادهای اجاره معمولاً برای یک سال نوشته می‌شوند، اما بسته به توافق طرفین قرارداد ممکن است بیشتر شود.

اجاره کارگاه صنعتی
اجاره کارگاه صنعتی

باید توجه داشت که در صورت افزایش اجاره برای سال‌های بعدی، این امر حتما باید در قرارداد ذکر شود. گاهی نیز صحبتی در مورد مدت زمان بیشتر از یک سال نمی‌شود، اما بسته به توافق انجام شده ممکن است موجر به مستاجر قول تمدید را داده باشد.

برای داشتن یک قرارداد بی‌نقص بایستی همه نکات مهم در آن با جزئیات کامل ذکر گردد. مبلغ ودیعه، نحوه بازپس گیری ودیعه، مبلغ اجاره، میزان افزایش اجاره، مدت زمان اجاره، شرایط تاخیر در اجاره و تضمین دادن مهلت معین برای اجاره و… از نکاتی است که قبل از اجاره یا رهن ملک، بایستی بررسی و در قرارداد ذکر شود.

نکته دیگری هم که در مورد قرارداد باید توجه داشته باشید، این است که قرارداد اجاره حتما در دفاتر املاکی متخصص قرارداد کارخانه یا کارگاه تنظیم شود. گاهی اشتباها افراد تنها جهت نگارش به دفاتر املاکی مراجعه می‌کنند و یا به مشاوران املاکی مراجعه می‌کنند که آشنایی با امور فنی کارگاه و محل‌های صنعتی ندارند و بعدا دچار مشکل می‌شوند.

مزایای اجاره کارگاه درفتح

اگر فردی بخواهد انبار، کارگاه  و یا سوله ایی با قیمت مناسب و پایین اجاره کند، باید سطح توقعات خود را از استاندارد هایش کاهش دهد . به عنوان مثال اگر سوله یا کارگاهی را خارج و مستقر در حومه شهر تصور کنیم ، اجاره اش بسیار پایین تر از اجاره انبار یا کارگاه در مرکز شهر  یا سایر مناطق گران قیمت خواهد بود .که البته بدیهی است که استحکام  سازه و محل فعالیت  به معنی محافظت بهتر کالاها و افراد  تحت حفاظت در شرایطی یکسان خواهد بود ، هرچند که اجاره آن زیاد تر باشد .

باید دقت کنید که بودجه‌ی مورد نظر شما برای اجاره‌ی ملک به چه میزان است. قیمت ملک تجاری در منطقه‌ی دلخواه‌تان متری چند است. علاوه بر این باید از افزایش درصد سالانه‌ی اجاره نیز آگاه باشید و آن را برای تنظیم بودجه‌ی سالیانه‌تان با درآمد و سرمایه خود بسنجید.

از دیگر نکات رهن و اجاره سوله یا کارگاه، امنیت آن، دسترسی مناسب و انتقال مناسب کالا به بازار و کارگاه، امکانات آن مانند برق، گاز، آب، تلفن، جرثقیل و…، توجه به قابلیت طراحی سوله برای کاربرد‌های خاص در صورت نیاز و سایر موارد از نکات مهمی است که برای رهن و اجاره سوله یا کارگاه باید مد نظر قرار گرفته شود.

اجاره کارگاه صنعتی درفتح
اجاره کارگاه صنعتی درفتح

املاک صنعتی هیراد با برترین برند املاک صنعتی با بیش از ۲۰ سال تجربه، با کادری مجرب و فایلینگ قوی جهت خرید ،فروش ، رهن و اجاره کارخانه، کارگاه ، سوله ، انبار ، دفتر اداری و…آماده مشاوره و تنظیم عقد قراداد با شما مشتریان محترم می باشد.
راههای ارتباطی ما :

www.Amlakhirad.com ، www.Hiradmelk.com

شماره تماس کارشناسان هیراد:

0216681600

09121213368

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرتان را بنویسید