تماس با ما:

02166811600

جزئیات وبلاگ

اجاره سالن صنعتی

اجاره سالن صنعتی، نخستین نکته مهم برای اجاره سالن صنعتی این است که حتما در قرارداد باید مدت زمان اجاره معین شده باشد در غیر اینصورت اجاره باطل خواهد بود.ئئ

 برای  اجاره، خرید ، فروش و انواع  خدمات  ملکی میتوانید با کارشناسان املاک صنعتی هیراد در تماس باشید.

اجاره چیست؟

اجاره عقدی است که برابر آن اجاره‌کننده مالک منافع عین مال موضوع اجاره‌ می‌شود. اجاره ممکن است نسبت برای  اشیاء مانند اتومبیل، خانه یا حیوان یا انسان باشد مانند آنکه شخصی بخواهد از منزل دیگری استفاده کند و آن را برای مدتی اجاره نماید.

معیار هایی که برای اجاره یک ملک تجاری بسیار اهمیت دارند.

1- کاربری ملک؛

2- نوع ملک و منطقه‌ی آن؛

3- متراژ ملک؛

4- حداکثر بودجه؛

5- دسترسی‌ها.

اجاره سالن صنعتی فتح
اجاره سالن صنعتی فتح

کاربری ملک

بسته به نوع کاربری ملکی که می‌خواهید اجاره کنید باید به‌دنبال ویژگی‌های مناسب آن باشید. مثلا اگر می‌خواهید ملک را بدل به مغازه و رستوران کنید، باید دقت کنید که جمعیت خریدار در محل ملک مورد نظر زیاد باشد،‌ می‌توانید به رفت‌وآمد افراد، دسترسی‌ها یا وجود مراکز خرید دیگر در آن اطراف توجه کنید.اگر می‌خواهید ملکی را برای دایر کردن یک شرکت اجاره کنید شاید وجود فروشگاه‌های مختلف چندان اهمیتی نداشته باشد، در عوض به موقعیت‌ اداری ملک مورد نظر، دسترسی‌ها، ترافیک و … بیشتر توجه کنید.

هر هدفی که از اجاره‌ی ملک تجاری دارید باید به ویژگی‌های منطقه‌ای که ملک در آن قرار گرفته است به خوبی توجه کنید. باید ببینید که آیا مشتریان تجاری شما یا مخاطبان کسب‌ و کارتان در محل ملک مورد نظر تردد دارند یا خیر.

نوع ملک و منطقه‌ی آن

باید به نوع ملکی که اجاره می‌کنید نیز دقت داشته باشید. آیا ملک مورد نظر شما برای راه‌اندازی اداره و شرکت اجاره خواهد شد یا قصد ایجاد مرکز تفریحی، فروشگاه، رستوران و … را دارید. باید ببینید که ملک اجاره‌ای برای هدف شما مناسب است یا خیر. ضمن اینکه راه‌اندازی کسب‌وکار شما در مکانی که اجاره می‌کنید، باید از نظر قانونی فاقد مشکل باشد. ملک تجاری، تفریحی، مسکونی، اداری و… ملزومات و ویژگی‌های خاص خود را دارد.

اجاره سالن صنعتی فتح 2
اجاره سالن صنعتی فتح 2

اندازه مطلوب

باید متناسب با نوع کسب‌وکار یا هدفی که از اجاره ملک دارید، اندازه آن را تخمین بزنید. مثلا اگر قصد ایجاد اداره یا رستوران دارید باید به ترتیب تعداد کارکنان و مشتریان را برای هر یک از اهداف خود تخمین بزنید و مقدار فضایی که به هر فرد تعلق می گیرد را برآورد کرده و سپس تعداد را در فضای برآورد شده ضرب کنید.

حداکثر بودجه

باید دقت کنید که بودجه‌ی مورد نظر شما برای اجاره‌ی ملک به چه میزان است. قیمت ملک تجاری در منطقه‌ی دلخواه‌تان متری چند است. علاوه بر این باید از افزایش درصد سالانه‌ی اجاره نیز آگاه باشید و آن را برای تنظیم بودجه‌ی سالیانه‌تان با درآمد و سرمایه خود بسنجید.

دسترسی

دسترسی مشتریان، ارباب رجوعان یا دسترسی شما به نقاط مختلف شهر و وسایل نقلیه (در صورت استفاده‌ی مسکونی از ملک)، نکته‌ی بسیار مهمی است که باید آن را در زمان اجاره کردن در نظر بگیرید. مثلا اگر می‌خواهید ملکی را به‌عنوان رستوران و فست‌فود و… اجاره کنید باید به پارکینگ فکر کنید. و به ازای هر ۳ مشتری یک خودرو در نظر بگیرید تا حدود مساحت پارکینگ لازم برای کسب‌وکارتان را تخمین بزنید.

علاوه بر آن بعضی کسب‌وکارها نیازمند منطقه و محیطی پرتردد برای جذب مشتری هستند. به این نیز فکر کنید.

بازدیدهای متعدد

برای اجاره‌ی ملک تجاری عجله نکنید حداقل ۴ تا ۵ ملک را بازدید کنید. با این کار دید خوبی نسبت به منطقه، معامله، قیمت‌ها و … پیدا خواهید کرد. ضمن اینکه در حین بازدیدها مشاورین املاک نیز با خواسته‌هایتان بیشتر آشنا می‌شوند و می‌توانند گزینه‌های مناسب‌تری را به شما پیشنهاد کنند.

عقد اجاره

عقد اجاره به عنوان یکی از پرکاربردترین عقود معین در جامعه ما طی سالیان گذشته توسط قوانین مختلف مورد توجه قانونگذار قرار گرفته که این امر نشاندهنده اهمیت روز افزون این عقد در مناسبات روزمره مردم می باشد. تغییر و تحولات اساسی  قوانین حاکم بر عقد اجاره و تعارضات این قوانین نسبت به موضوع واحد گاها سبب بروز تناقضاتی در فهم این قوانین را پدید آورده است.

به طور مختصر  آخرین مقررات مربوطه و نحوه تنظیم قرارداد اجاره مطابق با آن و راه‌های پیشگیری از بروز اختلاف و در صورت وقوع اختلاف نحوه مراجعه به دستگاه قضایی مورد بررسی قرار می گیرد.

قبل از بررسی  قانون روابط موجر و مستاجر مصوب 1376/5/26 تعریف قانونی اجاره و بعضی کلمات حقوقی آن را به زبان ساده ارایه می ‌کنیم.

اجاره سالن صنعتی فتح 3
اجاره سالن صنعتی فتح 3

 

موجر کیست: موجر همان صاحب‌خانه و یا صاحب‌ ملک است.

مستأجر کیست: شخصی که از موجر ملکی را اجاره کرده و در ازای این اجاره آپارتمان یا ملک مبلغی را به صاحب آن پرداخت می‌کند.

مال الاجاره: منظور همان اجاره‌ بها ماهانه است.

عین مستاجره: ملکی که موجر و مستاجر جهت اجاره آن، با هم به توافق رسیده‌اند.

اجاره‌نامه چیست؟ سند قراردادی که بین صاحب‌ ملک و مستأجر نوشته می‌شود و در آن حق‌وحقوق هر کدام از طرفین مشخص می‌شود.

فرق مبایعه‌نامه و اجاره‌نامه چیست؟ در مبایعه‌نامه مالی به دیگری فروخته می‌شود ولی در قولنامه (اجاره‌نامه) مالک برای مدتی معین ملک خود را به مستأجر واگذار می‌کند.

قرارداد دست‌ دوم چیست؟ در قرارداد دست‌دوم مستاجر اصلی می‌تواند مورد تحت اجاره خود را به شخص دیگری اجاره دهد؛ مگر اینکه در اجاره‌نامه این اجازه از او گرفته‌شده باشد (طبق ماده 474 قانون مدنی).

اجرت‌المثل:

اجرت و بهائی که برای یک کالا یا خدمات بر مبنای قیمت کالا یا خدمات مشابه آن تعیین می‌شود بدون آنکه طرفین قرارداد از قبل برای آن توافقی کرده باشند. اجرت‌المثل در مقابل اجرت المسمی یعنی اجرت توافق شده قرار می‌گیرد.

اجرت المسمی

اجاره بهایی است که طرفین در قرارداد یا پس از امضای قرارداد درباره میزان آن توافق کرده‌اند و در مقابل، «اجرت المثل» اجاره بهایی است که بدون توافق طرفین و با توجه به اجاره موارد مشابه تعیین می‌شود.

طبق ماده ۴۶۶ قانون مدنی اجاره عقدی است که به موجب آن مستأجر، مالک منافع عین مستأجره می‌شود. اجاره دهنده را «موجر»، اجاره کننده را «مستأجر»، مورد اجاره را «عین مستأجره» و اجاره بها را «مال الاجاره» گویند.

قوانین ناظر بر عقد اجاره و روابط موجر و مستأجر به تبع تحولات اجتماعی بار‌ها دستخوش تغییر شده است. از جمله مهم‌ترین آن‌ها، قانون مدنی و قوانین روابط موجر و مستأجر مصوب سال‌های ۱۳۵۶، ۱۳۶۲ و ۱۳۷۶ است. هر رابطه استیجاری ممکن است تحت شمول یکی از این قوانین قرار داشته باشد. بنابراین در مورد هر قرارداد اجاره، ضروری است ابتدا قانون حاکم بر آن قرارداد معلوم شود.

«کلیه اماکن اعم از مسکونی، تجاری، محل کسب و پیشه، اماکن آموزشی، خوابگاه‌های دانشجویی و ساختمان‌های دولتی و نظایر آن» که پس از مهر ماه ۱۳۷۶، با قرارداد رسمی یا عادی اجاره داده شود، مشمول قانون روابط موجر و مستاجر 1376  است.

قراردادی که در دفا‌تر اسناد رسمی تنظیم شده و به ثبت رسیده باشد، قرارداد رسمی است. سایر قرارداد‌ها، از جمله قراردادی که در بنگاه معاملات املاک و با استفاده از فرم‌های چاپی اتحادیه تنظیم می‌شود، قرارداد عادی است. قراردادهای عادی صرفاً در صورتی مشمول قانون سال ۷۶ است که این شرایط را دارا باشد:

۱ – مدت اجاره در آن قید شده باشد.

۲ – در دو نسخه تنظیم شده باشد.

۳ – به امضای موجر، مستأجر و دو نفر شاهد رسیده باشد.

اجاره سالن صنعتی
اجاره سالن صنعتی

 

املاک صنعتی هیراد با برترین برند املاک صنعتی با بیش از ۲۰ سال تجربه، با کادری مجرب و فایلینگ قوی جهت خرید ،فروش ، رهن و اجاره کارخانه، کارگاه ، سوله ، انبار ، دفتر اداری و…آماده مشاوره و تنظیم عقد قراداد با شما مشتریان محترم می باشد.

راههای ارتباطی ما :

www.Amlakhirad.com ، www.Hiradmelk.com

برای خرید و مشاوره رایگان با کارشناسان مجرب املاک صنعتی هیراد در تماس باشید:

تلفن تماس: 02166811600 __ 09121213368

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرتان را بنویسید