تماس با ما:

02166811600

جزئیات وبلاگ

رهن کارگاه صنعتی درفتح

رهن کارگاه صنعتی درفتح ؛ ما سعی کردیم درمورد کارگاه و رهن کارگاه صنعتی ارزان و معایب و مزایا و همچنین انواع قرارداد ها و شرایط آنها را با شما همراهان گرامی در صفحه املاک صنعتی هیراد به اشتراک بگذاریم امیدواریم که شمارا به اهداف مورد نظرتان برساندامروزه خرید املاک تجاری همچون سوله یا کارگاه صنعتی و یا مسکونی کار هرکسی نیست و بسیاری از مردم با توجه به شرایط خودو انتظاراتی که از املاک مورد نظرشان دارند،

کارگاه چیست

کارگاه محلی است که کارگر به درخواست کارفرما یا نماینده‌ی او در آن جا کار می‌کند، از قبیل مؤسسات صنعتی، کشاورزی، معدنی، ساختمانی، ترابری ، مسافربری، خدماتی، تجاری، تولیدی، اماکن عمومی و امثال آن‌ها. کلیه‌ی تأسیساتی که به اقتضای کار متعلق به کارگاه‌اند، از قبیل نمازخانه، ناهارخوری، تعاونی‌ها، شیرخوارگاه، مهد کودک، درمانگاه، حمام، آموزشگاه حرفه‌ای، قرائت‌خانه، کلاس‌های سوادآموزی و سایر مراکز آموزشی و اماکن مربوط به شورا و انجمن اسلامی و بسیج کارگران، ورزشگاه و وسایل ایاب و ذهاب و نظایر آن‌ها جزء کارگاه می‌باشند.

رهن کارگاه صنعتی درایران
رهن کارگاه صنعتی درایران

درمورد رهن کارگاه بیشتر بدانید

 اقدام به اجاره و یا رهن املاک می‌کنند. مالکیت خانه یا محلی برای کسب و کار ممکن است برای بسیاری از انسان‌ها یک هدف بلند مدت باشد.

بسیاری از خانواده‌ها به جای خرید یا ساخت منزل مسکونی، سوله، کارگاه و به طور کلی هر محلی با هر کاربری از شخص دیگر، رهن یا اجاره می‌کنند. این راه‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. در صورت وجود شرایط لازم برای رهن منزل یا املاک تجاری، برای مستاجر، رهن بهتر از اجاره است؛ اما معمولا املاکی که برای رهن ارائه می‌شود هزینه بالایی داشته و هر کسی توان پرداخت آن را ندارد.

باید گفت که رهن و یا اجاره تنها مختص مناطق و منازل مسکونی نیست و بسیاری از افراد برای بهره‌برداری‌های اقتصادی محل‌هایی با کاربری صنعتی و تجاری را برای ایجاد کسب و کار خود رهن یا اجاره می‌کنند. در این نوشتار به صورت جامع،نکات مهم در رهن و اجاره سوله یا کارگاه را آورده‌ایم و امیدواریم برای شما مفید واقع شود.

یک ملک تجاری یا صنعتی انواع مختلفی از کاربری‌ها را ممکن است داشته باشد. برای مثال یک مغازه ممکن است به منظور تأسیس یک فروشگاه پوشاک اجاره شود و یا اینکه بعنوان داروخانه از آن استفاده شود . یا رهن کارگاه برای تولید پوشاک باشد یا لوازم صنعتی تولید شود. کاربری‌های دیگری مانند رستوران، مکانیکی، سوپرمارکت، فست فود و… نیز وجود دارند که به طور طبیعی جزو عوامل تعیین‌کننده برای اجاره ی یک مغازه محسوب می‌شوند.و همچنین کاربری های دیگری برای خرید یا رهن کارگاه .

به عبارت دیگر هم منطقه‌ی جغرافیایی، هم متراژ و هم هزینه‌ی اجاره همگی در درجه‌ی اول به نوع کاربری بستگی دارند. در هنگام اجاره ملک تجاری یا صنعتی باید دقت بیشتری داشته باشید تا خرید ملک. نباید مبلغ اجاره بیش از توانتان باشد.

ممکن است در اوایل کسب و کارتان زیاد پررونق نباشد یا مشکلاتی پیش آید؛ پس بهتر است مبلغ اجاره طوری باشد که توان پرداخت آن را داشته باشید. رهن و اجاره املاک صنعتی موضوعی نیست که آن را ساده بگیرید باید به نوع ملکی که اجاره می‌کنید نیز دقت داشته باشید.

آیا ملک مورد نظر شما برای راه‌اندازی اداره و شرکت اجاره خواهد شد؟ یا قصد ایجاد مرکز تفریحی، فروشگاه، رستوران و … را دارید.  باید ببینید که ملک اجاره‌ای برای هدف شما مناسب است یا خیر.

ضمن اینکه راه‌اندازی کسب‌ وکار شما در مکانی که اجاره می‌کنید، باید از نظر قانونی فاقد مشکل باشد. ملک تجاری، تفریحی، مسکونی، اداری و… ملزومات و ویژگی‌های خاص خود را دارد.
شما به عنوان یک تولید کننده، احتمالا از اهمیت داشتن فضای کاری کافی در خرید یا رهن کارگاه و اجاره سوله آگاهی دارید. نوسانات تقاضا می تواند نیاز به ظرفیت موقت افزوده را در اختیار شما قرار دهد که در آن شما می توانید به عملیات خود ادامه دهید و به نیازهای مشتریان خود برسید.

کارگاه، در لغت به معنی محل انجام کار اتاق یا ساختمانی است که هم فضا و هم ابزار(یا ماشین آلات ) مورد نیاز برای ساخت یا تعمیر کالا های ساخته‌ شده را ارائه می‌کند.

رهن کارگاه صنعتی درغرب تهران
رهن کارگاه صنعتی درغرب تهران

نکات مربوط به اجاره کارگاه

نکته ای که باید درمورد اجاره کارگاه، سوله و رهن کارگاه صنعتی درفتح و یا سایر املاک تجاری و غیر تجاری در نظر گرفتن مدت زمان قرارداد اجاره است. باید توجه داشت که مدت اجاره معین باشد، در غیر این صورت اجاره باطل است. قراردادهای اجاره معمولاً برای یک سال نوشته می‌شوند، اما بسته به توافق طرفین قرارداد ممکن است بیشتر شود.

در رهن کارگاه صنعتی درفتح باید توجه داشت که در صورت افزایش اجاره برای سال‌های بعدی، این امر حتما باید در قرارداد ذکر شود. گاهی نیز صحبتی در مورد مدت زمان بیشتر از یک سال نمی‌شود، اما بسته به توافق انجام شده ممکن است موجر به مستاجر قول تمدید را داده باشد.

برای داشتن یک قرارداد بی‌نقص بایستی همه نکات مهم در آن با جزئیات کامل ذکر گردد. مبلغ ودیعه، نحوه بازپس گیری ودیعه، مبلغ اجاره، میزان افزایش اجاره، مدت زمان اجاره، شرایط تاخیر در اجاره و تضمین دادن مهلت معین برای اجاره و… از نکاتی است که قبل از اجاره یا رهن ملک، بایستی بررسی و در قرارداد ذکر شود.

عوامل موثر که روی قیمت املاک تاثیر پذیرند 

یکی از مهم‌ترین عواملی که در قیمت گذاری رهن کارگاه صنعتی درفتح املاک به ویژه در زمینه ی املاک صنعتی مثل خرید و فروش یا رهن و اجاره کارگاه ، سوله ، کارخانه و … ، تاثیر دارد این است که زمین در موقعیت خوبی از لحاظ موقعیت شهری و نزدیکی به مرکز شهر و امکانات رفاهی، واقع شده باشد زیرا قرار گیری زمین در یک موقعیت عالی جدا از هر معیار دیگری، همیشه قیمت ملک را بالا می‌برد.
برای مثال شهرک صنعتی اشتهارد به دلیل نزدیکی به پایتخت و همچنین قرار گرفتن در شعاع بالای ۱۲۰ کیلومتری از تهران ( معافیت مالیاتی ) می تواند مکان مناسبی برای سرمایه گذاری و خرید یا رهن و اجاره کارگاه و کارخانه و سوله ، و راه اندازی یک کسب و کار باشد.

سهولت در دسترسی به شاه راه های ایران ، وجود نیروی انسانی متخصص و همچنین معافیت مالیاتی ( در صورت واجد شرایط بودن ) ، ارزانی زمین ، امکانات کامل ( آب ، برق ، گاز و … ) این شهرک را به مکان مناسبی جهت احداث کارخانه و خطوط تولید ، سوله ها و یا رهن و اجاره کارگاه نموده است .

خب طبیعتا ارائه ی هر چیزی ارزش آن کار را تعیین میکند .در موسسات املاک صنعتی و مشاور املاک ها در زمینه ی سرویس دهی به مشتریان خیلی باید دقت داشته و مانور داد.
بارها اتفاق افتاده که یک ملک ثابت را به یک مشتری ثابت مشاوران ارائه میدهند اما فقط یکی از آن ها میتواند آن ملک را به مرحله ی فروش برساند با اینکه سایر همکاران نتوانسته اند به این مرحله از کار برسند . این موضوع نشان از قدرت سرویس و ارائه ملک آن مشاور است. برای اینکه به یک مشاور حرفه ای تبدیل شوید باید یاد بگیرید که به مشتریان خود درست سرویس بدهید.

عواملی موثر بر میزان مبلغ اجاره و رهن ملک 

1-ارزش بنا

2.ارزش زمین

رهن کارگاه صنعتی در تهران
رهن کارگاه صنعتی در تهران

ارزش بنا 

عوامل مختلفی ارزش بنا را تعیین می کنند که شامل مواردی مثل سن بنا و امکانات موجود در بنا مثل وجود استخر، باشگاه ، آسانسور ، نباری ،پارکینگ ،حیاط و…

همچنین عوامل دیگر که مربوط خود ملک می شود مانند : متراژملک و جنوبی یا شمالی بودن آن ،خوش نقشه بودن ملک ،  چشم انداز و طبقه ای که در آن قرار دارد نورگیری و…تمامی این عوامل مواردی هستند که تاثیر فراوانی در تعیین ارزش و مبلغ اجاره و رهن آن ملک خواهند بود .

ارزش زمین 

ارزش زمین شامل محل قرارگیری آن در منطقه، دسترسی‌ها، عدم قرارگیری در کنار شرایط نامطلوب و آزاردهنده مثل سروصدای زیاد، راه‌های دسترسی است. این عوامل هم در تعیین قیمت و ارزش ملک بسیار مهم هستند.

راه‌های اجاره نشینی و مزایا و معایب

  1. اجاره نشینی به صورت پرداخت اجاره رهن کامل
  2. اجاره نشینی به صورت پرداخت رهن و اجاره
  3. اجاره نشینی به صورت پرداخت اجاره بدون رهن

اجاره نشینی به صورت پرداخت اجاره رهن کامل

مستاجران از این روش هنگامی استفاده می کنند که توانایی پرداخت کل مبلغ رانداشته باشند .

در این شرایط مستاجرهرمیزان از مبلغ رهن تعیین شده که توانایی پرداخت آن را دارد ، پرداخت کرده و سپس 3درصد از مبلغ باقی مانده از رهن را باید به صورت ماهیانه به مالک پرداخت کند .

اجاره نشینی به صورت پرداخت رهن واجاره 

در این روش، مستأجر موظف است تا ۴/۱ الی ۶/۱ مبلغ قیمت کل ملک را به مالک پرداخت کند. میزان آن کاملاً وابسته به ارزش ملک و عواملی است که پیش‌تر در مورد آنها صحبت شد. در این روش تا زمان اتمام قرارداد، مستأجر هیچ مبلغ اضافه‌تری را به مالک پرداخت نخواهد کرد و در پایان قرارداد مبلغ رهن به طور کامل به مستأجر برگردانده خواهد شد.

درواقع مزیت رهن کامل برای مستأجر این است که دیگر مبلغی به عنوان اجاره به مالک پرداخت نخواهد کرد و درواقع پول او نزد مالک حفظ خواهد شد. اما برای مالک این مشکل وجود دارد که در زمان اتمام قرارداد باید کل آن مبلغ را به مستأجر بازگرداند.

اجاره نشینی به صورت پرداخت اجاره بدون رهن

این شرایط بسیار مناسب سرمایه گذاران و افرادی است که قصد کار کردن با پول خود را دارند. در این شرایط مستأجر هیچ مبلغی را بابت رهن پرداخت نکرده اما به صورت ماهیانه ۳ درصد از کل مبلغ تعیین شده برای رهن را باید به مالک پرداخت کند.

از مزیت‌های این روش می‌توان به این مورد اشاره کرد که این امکان وجود دارد که می‌توان روی پولی که قرار بود بابت رهن پرداخت شود، سرمایه‌گذاری کرده و بر ارزش آن افزود. همچنین در این شرایط، در هنگام اتمام قرارداد مالک مستلزم به برگرداندن هیچ مبلغی نخواهد بود.

رهن کارگاه صنعتی درفتح
رهن کارگاه صنعتی درفتح

املاک صنعتی هیراد با برترین برند املاک صنعتی با بیش از ۲۰ سال تجربه، با کادری مجرب و فایلینگ قوی جهت خرید ،فروش ، رهن و اجاره کارخانه، کارگاه ، سوله ، انبار ، دفتر اداری و…آماده مشاوره و تنظیم عقد قراداد با شما مشتریان محترم می باشد.
راههای ارتباطی ما :

www.Amlakhirad.com ، www.Hiradmelk.com

شماره تماس کارشناسان هیراد:

0216681600

09121213368

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرتان را بنویسید