تماس با ما:

02166811600

جزئیات وبلاگ

دفتر اداری ارزان

دفتر اداری ارزان
اگر دنبال خرید یا اجاره‌ ملکی اداری بوده باشید، احتمالا اولین سوالی که از شما پرسیده می‌شود این است که «ملک اداری» می‌خواهید یا «موقعیت اداری»؟ پس بهتر است تفاوت‌ های ملک اداری با موقعیت اداری را بدانید؛ تفاوت‌هایی که می‌توانند بر تصمیم‌گیری شما برای خرید یا اجاره‌ ساختمان و دفتر اداری ارزان اثرگذار باشند.
بیایید ابتدا نگاهی به تعریف هر کدام بیندازیم.
برای راه‌اندازی یک شرکت یا دفتر شخصی، نیاز به ملکی است که مجوز فعالیت اداری را از سوی شهرداری داشته باشد و نمی‌توان از ملک مسکونی برای فعالیت اداری استفاده کرد.
ملک اداری چیست؟
املاک اداری، که معمولا به صورت آپارتمان هستند، به املاکی گفته می‌شود که شهرداری به آن‌ها مجوز «اداری» داده باشد. از این املاک به صورت قانونی و رسمی می‌توان برای راه‌اندازی دفاتر مختلف اداری استفاده کرد.
موقعیت اداری چیست؟
برخی از ساختمان‌های مسکونی موقعیتشان در خیابان‌های پرتردد یا بر خیابان است. این املاک با اینکه کاربری اداری ندارند، اما به خاطر موقعیتشان بسیار موردتوجه هستند و تحت شرایطی می‌توان از این ساختمان‌ها استفاده‌ اداری نیز کرد. به همین دلیل به آن‌ها املاک با موقعیت اداری گفته می‌شود.
برای فعالیت اداری، علاوه بر استفاده از املاکی با کاربری اداری می‌توان از املاک مسکونی که موقعیت اداری دارند نیز استفاده کرد.
افرادی که به دنبال خرید یک دفتر کار یا رهن دفتر اداری ارزان برای شغل و پیشه ی خود دارند باید نکات زیادی را مورد توجه قرار دهند. یکی از این نکات توجه به نوع ملک و تفاوت ملک اداری با موقعیت اداری میباشد.
شهرداری با توجه به طرح‌ های توسعه‌ شهری به هر ساختمان مجوز اداری، تجاری یا مسکونی می‌دهد . بنابراین اجازه نمی‌دهد از آپارتمان مسکونی، استفاده اداری داشته باشید؛ حتی اگر ملک شما در موقعیت اداری باشد. به همین دلیل فعالیت اداری در ساختمان مسکونی ممنوع است. شهرداری‌ها به شدت با این موضوع برخورد می‌کنند و تمامی دفاتری که در موقعیت‌های اداری دایر شده باشند پلمب می‌شوند. اما قانون یک استثنا در نظر گرفته و به یک شرط اجازه می‌دهد شما از آپارتمان مسکونی خود استفاده اداری کنید. آن شرط این است که بخواهید در آپارتمانتان یکی از دفاتر زیر را راه‌‌اندازی کنید:
دفتر وکالت
مطب
دفتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق
دفتر روزنامه و مجله
دفتر مهندسی
به این نکته توجه داشته باشید فقط «مالک» می‌تواند از این استثنا استفاده کند و مستاجر ساختمان‌های مسکونی، حتی اگر بخواهد یکی از دفاتر یاد شده را در ساختمان راه بیندازد، باز هم کارش به پلمب دفتر ختم می‌شود. برای راه‌اندازی دفاتر فوق در موقعیت اداری نیازی به اجازه از شهرداری ندارید و فقط کافی‌ است از صنف مربوطه مجوز داشته باشید.
پس تمام افرادی که برای کاهش هزینه های خود به دنبال دفتر اداری ارزان میگردند ، نمیتوانند از ساختمان های مسکونی استفاده کنند ، مگر مالک باشند.
تنها مالک ساختمان مجاز است از ملک مسکونی خود که موقعیت اداری دارد به عنوان دفتر وکالت، مطب، دفتر اسناد رسمی، دفتر روزنامه یا دفتر مهندسی استفاده کند.
در مقابل ملک اداری معمولاً به ملکی گفته می‌شود که شهرداری خود به آن مجوز اداری داده است. می‌توان از این املاک به صورت قانونی و رسمی برای راه‌اندازی دفاتر مختلف اداری استفاده کرد. پس در این حالت شما در واقع ملکی را خریداری یا رهن می‌کنید که هدف از ساخت آن صرفاً انجام فعالیت ‌های کاری و ایجاد دفتر کار بوده است.
خیلی از افراد در جامعه ما کارها و مشاغلی ایجاد می‌کنند که تماما متکی ‌به ‌خودشان است و به ‌نوعی خودشان پایه گذار این شغل هستند.
حتی خیلی از مشاغل هم اکنون به عنوان یک شغل کوچک از خانه اداره می‌شوند. اگر شما هم جز این دسته از افراد باشید، خیلی زود به تاسیس یک دفتر کار نیاز پیدا کرده و به دنبال دفتر اداری ارزان و کم هزینه خواهید بود .
تصمیم برای راه اندازی یک دفتر یکی از تصمیمات پیچیده و حساس در زمینه شغلی است. زمانی که بفهمید به یک دفتر اداری ارزان و یک فضایی برای اداره کارهایتان نیاز دارید ، و مطمئن شوید که این کار علاوه بر هزینه ‌هایی که بر شما تحمیل می‌کند، لازم و مفید است، با این واقعیت رو به رو می‌شوید که احتمالا آشنایی کافی برای ایجاد دفتر کار را ندارید. درواقع شما نمی‌دانید که برای ایجاد یک دفتر کار کجا را انتخاب کنید؟ برای گرفتن مجوزهای لازم به کجا مراجع کنید؟ و حتی تجهیزات دفتر اداری چیست و چطور باید آن‌ها را تهیه کنید.

املاک صنعتی هیراد با برترین برند املاک صنعتی با بیش از ۲۰ سال تجربه، با کادری مجرب و فایلینگ قوی جهت خرید ،فروش ، رهن و اجاره کارخانه، کارگاه ، سوله ، انبار ، دفتر اداری و…آماده مشاوره و تنظیم عقد قراداد با شما مشتریان محترم می باشد.

راههای ارتباطی ما :

www.Amlakhirad.com ، www.Hiradmelk.com

شماره تماس کارشناسان هیراد:

۶۶۸۱۱۶۰۰-۰۹۱۲۱۵۱۵۶۸۸

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرتان را بنویسید