تماس با ما:

02166811600

جزئیات وبلاگ

سوله دست دوم


سوله دست دوم ؛ سوله ی دست دوم همان طوری که از نامش پیداست قبلا برای کاربری دیگری طراحی و ساخته شده است.به همین سبب طول، عرض دهانه، ارتفاع و … آن منطبق بر همان نیاز اولیه و طرح ابتدایی می باشد.  خرید سوله دست دوم و سوله های نو از مهم ترین سازه های صنعتی برای راه اندازی یک کسب و کار تلقی میشود و لازم است در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشیم .

سوله دست دوم تهران
سوله دست دوم تهران

سوله دست دوم در عین اینکه میتواند راه گشای مشکلات ما در تامین سازه های صنعتی باشد . ریسک های زیادی دارد.  سوله کارکرده یا اسکلت سوله دست دوم با توجه به ارزان و آماده تحویل بودن سوله مورد توجه بسیاری صنعتگران و تقریبا تمامی اصناف قرار گرفته است.
شایان ذکر است که سوله دست دوم توجه بسیاری از شرکتهای بزرگ و معتبر خصوصی و حتی دولتی را نیز به سمت خود سوق داده است.

سوله دست دوم نسبت به سوله نو دارای اختلاف قیمت حداقل ۳۰ درصدی میباشد که در مقابل کیفیت سوله کارکرده نسبت به سوله نو تقریبا برابری میکند که این امر نیز موجب توجیه پذیر بودن خرید سوله دست دوم میشود.

سوله های دست دوم معمولا بر اساس نقشه فنی موجود و میزان کارکرد قبلی و همچنین میزان آسیب در هنگام تخریب سازه اوله مورد بازسازی قرار میگیرند تا بتوانند به استاندارد های فنی ذکر شده در نقشه فنی سازه دست یابند .

از این رو بایستی در هنگام جمع آوری سازه ها کلیه مراحل مقاوم سازی سوله نو و دست دوم انجام شود و پس از پایان مرحله تعمیرات و ساخت اسکلت فلزی که تحت نظارت مهندسین فنی انجام خواهد شد بایستی رنگ آمیزی سازه با دقت تمام انجام پذیرد.

سوله برای قیمت گذاری از پارامتر های زیادی تبعیت میکنند که در این مقاله تلاش داریم با بیان عوامل موثر بر قیمت سوله نو و سوله دست دوم  کاربران گرامی را از نظر سطح اطلاعاتی بالاتر ببریم .

به ارزان تمام کردن تکیه نمایید نه ارزان خریدن … در هنگام خرید سوله کاملا دقت کنید ، گاهی ممکن است سوله دست دوم با قیمت کمتر نسبت  به سوله نو بخرید ولی وقتی هزینه های نصب ، هزینه ی پیچ ، هزینه ی جرثقیل و هزینه های جانبی را محاسبه کنید
سوله دست دوم خرداری شده حتی از قیمت سوله نو بیشتر تمام شود.

برای مثال سوله دهانه 20 با ارتفاع 6 متر و طول 48 متر را در نظر میگیریم که قرار است در تهران نصب شود و فاقد جرثقیل سقفی میباشد.
طبق جدول استاندارد محاسبات سازه فلزی سوله برای منطقه تهران سرعت باد 110 کیلومتر و بار برف 100 کیلوگرم بر مترمربع در نظرگرفته میشود .

سوله دست دوم درفتح
سوله دست دوم درفتح

با انتخاب سبکترین حالتها طبق جدول مهندسی حداقل آهن مورد نیاز40 کیلوگرم  برمترمربع با ورق st37میباشد و درصورتی از ورق st52 استفاده شود این وزن به 32 کیلو تقلیل خواهد یافت یعنی برای ساخت یک سالن 960 مترمربعی (20*48) 38400 کیلوگرم با ورق st37 , ,و 30720 کیلوگرم با ورق st52 سوله مورد نیاز میباشدکه با قیمت 4000 تومان(st37) برای هرکیلو میشود 153 میلیون تومان در اصل شما صاحب سوله نو و اختصاصی میشوید .

در خیلی از موارد سوله معرفی شده به عنوان سوله کارکرده ، اصلا سوله دست دوم نیست.  این سوله ها از ورقهای غیر قابل استفاده لوله های گاز و تانکر های اسقاطی ساخته میشود و عده ای با این ورقها اقدام به تولید سوله نموده و با نام سوله دست دوم بفروش میرسانند.

شمادر اصل سوله ای که خریداری کردید کیلویی 4500 تومن پول دادید و جنس بنجول خریداری کردید(77000/18=4500). در حالی که با خیلی کمتر ازمبالغ میتوانستید  سوله نو بخرید .

در ساخت سوله موارد زیر به ترتیب حائز اهمیت است:
1-متریال مرغوب که شامل ورق، پروفیل، خرد، آبدو، رنگ ، پیچ و مهره می باشد
2-مونتاژ: قطعات سوله پس از فرایند برشکاری طبق نقشه از پیش تعیین شده کنار هم چیده شده و توسط ماشین آلات و ابزارآلات مخصوص خال بندی و مونتاژ می گردد.
3-جوشکاری: در این مرحله قطعات که فقط توسط تک خالی جوش های متعدد به شکل قطعه مونتاژ شده در آمده با دستگاه های جوش CO2 و
جوش زیر پودری تکمیل می گردد.
4-تمیز کاری: در این مرحله قطعات پس از جوشکاری دارای لایه چرب و اسپاترهای جوشکاری می باشد که لازم است جهت مرحله بعدی
اسپاتر برداری (remove weld sputter ) و تمیزکاری گردد.
5-رنگ آمیزی (coloring) در این مرحله بنا بر نوع کاربری و محل اجرای سوله نسبت به محل اجرا تعیین رنگ آمیزی می گردد یعنی اگر سازه در مناطق خشک و کاربری های غیر اسیدی و غیر مرطوب و غیر شیمیائی باشد ترجیحاً از یک لایه رنگ  آلکیدی (Alkyd paint) استفاده می گردد و اگر سازه در مناطق مرطوب و کاربری های رطوبت دار یا شیمیایی  یا اسیدی باشد ترجیحاً از سندبلاس و رنگ های ابوکسی استفاده می گردد.
6-حمل: در این مرحله در صورتی که پروژه بزرگ و خاص باشد نیاز است کلیه قطعات کدگذاری و هر کدام با برنامه ریزی دقیق به محل حمل شده و در جای خود قرار گیرد تا از نصب سریع و دقیق برخوردار گردد.

بنر

املاک صنعتی هیراد با برترین برند املاک صنعتی با بیش از ۲۰ سال تجربه، با کادری مجرب و فایلینگ قوی جهت خرید ،فروش ، رهن و اجاره کارخانه، کارگاه ، سوله ، انبار ، دفتر اداری و…آماده مشاوره و تنظیم عقد قراداد با شما مشتریان محترم می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرتان را بنویسید