تماس با ما:

02166811600

جزئیات وبلاگ

اجاره کارگاه صنعتی در غرب تهران

اجاره کارگاه صنعتی در غرب تهران ؛ درمقاله  اجاره کارگاه صنعتی در غرب تهران  املاک صنعتی هیراد سعی دارد شمارابا اجاره کارگاه صنعتی در تهران آشنا کنیم امیدواریم این مطالب برای شما مفید باشد وبه کسب و کار شما کمک کند و با دوستانتان به اشتراک بگذارید .

تعریف کارگاه و کارگاه صنعتی

کارگاه به مفهوم بخشی فنی از امور تولیدی یک کارخانه است که در آن ساخت کالا، یا فرایند خاصی ازتولید صورت می گیرد. مثل کارگاه قالب سازی یا کارگاه رنگرزی .

کارگاه، در لغت به معنی محل انجام کار اتاق یا  ساختمانی است که هم فضا و هم ابزار(یا  ماشین آلات )مورد نیازبرای ساخت یاتعمیرکالاههای ساخته‌شده را ارائه می‌کند.

کارگاههای صنعتی جدا از اندازه سالن ها و تعداد ماشین آلات اغلب با مجوز از اتحادیه صنف مربوطه فعالیت داشته و معمولا امور خدمات صنعتی را عهده دار میباشند .

می توان گفت، کارگاه، فارغ از مفهوم عرفی آن، به محلی گفته می شود که کارگر در آن، اشتغال به کار دارد. بنابراین، کارگاه در قانون کار، صرفا شامل کارگاه های صنعتی و حرفه ای نمی باشد ؛ بلکه هر محلی که کارگران مشمول قانون کار، برای کارفرما در آن به انجام کار مشغول هستند، شامل مفهوم و تعریف قانونی کارگاه خواهد بود .

اجاره کارگاه صنعتی در غرب تهران
اجاره کارگاه صنعتی در غرب تهران

اجاره کارگاه کوچک در تهران 

مطمئنن میدانید که برای بسیاری از صنایع مختلف و کارگاه های تولیدی که در اطراف پایتخت به کار تولید ، واردات و یا صادرات مشغول هستند اجاره یک سوله یا فضایی که با ابعاد وسیع خود بتواند تمام نیاز های آن واحد تولیدی را برای انبار کردن انواع مواد خام و کالاهای تولیدی آنها رفع نماید یک موضوع حیاتی است.

در واقع چنین کارگاه ها و شرکت هایی که نبض بازار آنها در گرو وجود اجناس می باشد و تنها حضور انبوهی از مواد مصرفی و یا کالاهای تولیدی در انبار این کسب و کارها و مشاغل است که باعث می شود آنها بتوانند به کار خود ادامه دهند ، قطعاً نیازمند داشتن یک انبار بزرگ هستند و چه انباری بهتر از یک سوله بزرگ که بتوان به سادگی انبوهی از اجناس مختلف را در آن ذخیره نمود.

عوامل دیگر اجاره کارگاه در حاشیه تهران 

یکی دیگر از کارهایی که باعث می شود عده ای به دنبال اجاره کارگاه اطراف تهران باشند برپایی کارگاه های تولیدی مختلف در داخل همان کارگاه هامی باشد. بسیاری از تولیدی های مختلف که یا به شهرک های صنعتی نزدیک نیستند و یا به هر شکلی تمایل دارند در منطقه ای خاص باقی بمانند با خرید تجهیزات لازم برای آغاز به کار تولیدی خود و اجاره انبار اقدام به برپایی همان کارگاه در داخل سوله می کنند که این کار برای مشاغلی که بازار مناسبی ندارند و کالاهای تولیدی آنها در مقادیر بسیار بالایی نیستند کار مناسبی است زیرا به این ترتیب صاحب کسب و کار مورد نظر به جای اجاره دو مکان که یکی برای انجام تولید و دیگری برای انبار کالا استفاده شود ، تنها یک مکان را اجاره می نماید و اینگونه در واقع با یک تیر می تواند دو نشان را بزند.به همین دلیل اجاره کارگاه کوچک تهران یا سوله طرفدار زیادی پیدا کرده است.

و اما دلیل اهمیت فراوان تهران در اقتصاد ایران ! تهران به عنوان پایتخت سیاسی و اقتصادی کشور ، بنا به آماری که در سال ۱۳۹۵ منتشر شده است بیش از بیست درصد کل تولید ناخالص داخلی ایران و نیمی از صنعت کشور را در خود جای داده است ، پس بی دلیل نیست که مجموعه های فراوانی دیده شدن خود حتی در جوامع بین المللی را با مطرح شدن در تهران آغاز می کنند .

همانطور که اشاره شد درصد قابل توجهی از صنعت کشور حول فعالیت هایی که در این محدوده انجام می شود پیش می رود که از مهمترین آن ها می توان به صنایع خودروسازی ، ساخت تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی ، تولید منسوجات ، مواد غذایی ، سیمان ، تسلیحات نظامی و مواد شیمیایی اشاره کرد . این در حالیست که اگرچه شاید کارخانه تولید بسیاری از محصولات در تهران نیست ، اما نبض بازار فروششان در این شهر تپیده که از مهمترین آن ها می توان به فرش یا مبلمان اشاره کرد .

اجاره کارگاه صنعتی در غرب تهران بزرگ
اجاره کارگاه صنعتی در غرب تهران بزرگ

اجاره کارگاه

توجه به همین عوامل سبب می شود تا از یک سو بدانیم که برای پیشرفت نیازمند راه اندازی کسب و کارمان در این شهر بوده و از سویی دیگر می دانیم که نمی توانیم به عمق فیزیکی شهر نفوذ کنیم ، پس برپایی اردوگاهمان در پشت مرزهای پایتخت منطقی ترین کاریست که می توانیم در این راه انجام دهیم .

اجاره کارگاه کوچک تهران یا اطراف تهران این امکان را برای تجّار و صنعتگران فراهم می آورد که با وجود مکانی نزدیک به راه های اصلی ، امنیت بالا ، سیستم های امنیتی و ایمنی ، ساختار استوار و قدرتمند بنای سوله ، مدیریتی قوی و سایر فاکتورهای یک انبار خوب ، از فضای در دسترشان نهایت استفاده را بنمایند .

همانطور که می دانید، شهرک صنعتی به مجموعه ای متمرکز از کارخانه ها و کارگاه هایی گفته می شود که در فاصله ای معین از شهرها (حداقل 20 کیلومتر) ساخته می شوند.

حفظ فاصله این شهرک ها از شهرهای اصلی به دلیل عدم آلودگی صوتی ، هوا و محیط زیست شهر بواسطه فعالیتشان و همچنین مصرف منابع آن می باشد ، فاصله ای که چنانچه زیاد هم شود نیروی کار و منابع انسانی برای پیمودن همه روزه این مسیر به دردسر می افتند ، لذا شناسایی فاصله ای بهینه قدم اول برای طراحی و ساخت این مراکز و اجاره کارگاه درغرب تهران می باشد.

اجاره کارگاه صنعتی در فتح غرب تهران
اجاره کارگاه صنعتی در فتح غرب تهران

تعریف اجاره

اجاره، قراردادی است که بر طبق آن فردی که موجر نامیده می‌شود، خانه یا ملک  و کارگاه یا مغازه خود را به فرد دیگری که مستاجر نام دارد، برای مدت معین و در ازای اجاره‌بها یا کرایه، به اجاره واگذار می‌کند.

دقت در تنظیم قرارداد اجاره

با توجه به اینکه قوانین مختلفی در مورد اجاره (به ویژه اجاره محل کسب و تجارت) وجود دارد، موجران و مستاجران حتما باید از وکلا و مشاوران حقوقی یا حقوقدانان در تنظیم قرارداد اجاره بهره‌مند شوند زیرا در صورت عدم دقت در تنظیم قرارداد و رعایت نکردن شرایط قانونی، ممکن است موجر دیگر قادر به تخلیه ملک خود نباشد یا برای تخلیه مجبور شود مبلغ کلانی سرقفلی به مستاجر بپردازد.
همچنین ممکن است مستاجر با عدم دقت در تنظیم قرارداد، حق سرقفلی خود را از دست بدهد و ضرر جبران ناشدنی بر او وارد شود.
نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد، این است که همواره قراردادهای اجاره خود را با امضای دو شاهد تنظیم کنید.
در غیر این صورت از مزایای قانون روابط موجر و مستاجر مصوب سال ۱۳۷۶ (تخلیه فوری ملک) بهره‌مند نخواهید شد.

درصورت فسخ قرارداد

۱- فسخ قرارداد از سوی مستاجر؛ معمولا در قراردادهای اجاره این شرط وجود دارد که مستاجر در صورتی که مایل به فسخ و بر هم زدن اجاره باشد، یک ماه قبل از بر هم زدن اجاره، موضوع را به موجر اعلام کند. در این صورت با تسویه حساب موجر و مستاجر، قرارداد اجاره به پایان می‌رسد و موجر با پرداخت پول پیش مستاجر یا چک تضمینی، خانه یا مغازه را از مستاجر تحویل می‌گیرد.

گاهی خانه یا کارگاه، معیوب و ناقص است. به عنوان مثال، موجر اعلام می‌کند خاکارگاهش سیستم گرمایشی و سرمایشی دارد؛ در حالی که چنین نیست یا موجر اعلام می‌کند که کارگاهش صد متری است در حالی که هفتاد متری بوده است. در این مورد مستاجر حق دارد اجاره را بر هم بزند. برای فسخ اجاره مراجعه به دادگاه لازم است.

۲- فسخ قرارداد از سوی موجر؛ اگر مستاجر محل اجاره را به محلی برای انجام اعمال خلاف قانون تبدیل کند، موجر می‌تواند از دادگاه بخواهد قرارداد را برهم بزند. همچنین اگر مستاجر به گونه‌ای از مال مورد اجاره استفاده کند که موجب خرابی و خسارت به ملک شود، موجر می‌تواند از دادگاه منع مستاجر را بخواهد. اگر منع مستاجر ممکن نبود، موجر می‌تواند اجاره را بر هم بزند.

۳- توافق موجر و مستاجر برای بر هم زدن قرارداد؛ اگر موجر و مستاجر توافق کنند که قرارداد اجاره را بر هم بزنند، این عمل را اقاله می‌گویند. معمولا هر قراردادی را می‌توان با توافق دو طرف آن بر هم زد.

املاک صنعتی هیراد با برترین برند املاک صنعتی با بیش از ۲۰ سال تجربه، با کادری مجرب و فایلینگ قوی جهت خرید ،فروش ، رهن و اجاره کارخانه، کارگاه ، سوله ، انبار ، دفتر اداری و…آماده مشاوره و تنظیم عقد قراداد با شما مشتریان محترم می باشد.

راههای ارتباطی ما :

www.Amlakhirad.com ، www.Hiradmelk.com

شماره تماس کارشناسان هیراد:

02166811600

09121213368

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرتان را بنویسید